5 juni 2008

Dolly var fantastisk

Vilken show hon bjöd på. Dolly Parton alltså. Inför ca 15000 personer på Malmö Stadion showade hon som ingen annan kan. Hon blandade nya och gamla hits och det var riktigt bra. Arrangörerna hade inte vädret riktigt med sig denna kväll. Visseligen slapp vi regn men det blåste så pass mycket i första avdelningen så man vågade inte hänga upp de stora bildskärmarna för att det fanns en risk att dom skulle blåsa omkull rätt in i publiken. Detta gjorde att dom som hade köpt biljetter långt i från scenen nog inte såg mycket av Dolly överhuvudetaget. Många försökta ta sig fram mot scenen men det blev det liv bland dom som betalt dyra pengar för bra platser plus att vakterna aggerade blixtsnabbt för att få bort de som inte hade biljetter till parketten.

Själv satt jag på 4:e raden vid scenen och hade kanon bra sikt fram till scenen. Däremot var ljudet högre än vad jag hade räknat med men öronen blev vana efter ett tag.
Om jag skulle recencera konserte i en tidning hade den fått 5 av 5 möjliga. Men jag saknade en sak under konserten. Kenny Rogers. Vi bjöds på Island in the stream men med en ersättare och all ära till honom men han hade långt ifrån den röst som Kenny har.
Imponerad blev jag av Dollys spelande på olika instrument. Gittar, piano och munspel. Hon gjorde till och med en cover av Great balls of fire.
Vi ska inte heller glömma klassiker 9 to 5 där till och med jag sjöng med.
Konserten var som sagt en riktig höjdare och värd varenda krona.

Konsertern gjorde också att jag tyvärr bara kunde se första halvleken mellan Sverige & Spanien. Men det var en mycket bra halvlek med ett snyggt mål av Zlatan. Men vi ska vara glada att domaren blundade just när Spanjoren blev nerknuffad i straffområdet.
Tyvärr fölorade vi ju matchen men vi kommer att vinna på onsdag mot Ryssland. Det lovar jag.
I kväll spelas det två matcher. Schweiz-Portugal och Tjeckien-Turkiet. Bilden du ser här fick jag för en timma sedan av min kompis som är i Basel och ska se Schweiz matchen. Bilden visar ett regnigt Basel men med Schweiziska fans som laddar upp.

Inga kommentarer: