3 juni 2008

Fantastisk Allsångskväll


Foto:Micke Dahl
Vilken trevlig kväll det blev i Tivoliparken i Kristianstad i kväll. Radio Kristianstad annordnade för fjärde året en Allsångskväll. I år hade man verkligen tur med vädret för det var strålande sol och väldigt varmt. Och så mycket publik det kom. Svårt att uppskatta exakt hur många men det måste varit över 6000 personer. Nu är jag lite part i målet eftersom jag ibland arbetar för Radio Kristianstad men jag måste ändå berömma alla inblandade för en mycket lyckad tillställning och god underhållning. Och ett särsklit tack till alla artisterna, Olle Jönsson, Caracola, Ola, Helene Persson, Frans mfl. "Programledare" för allsången var Helene och Ebba Granath och det skötte dom med en ära.



När det gäller för flest visslingar och applåder vann nog Ola & Frans den matchen tillsammans skulle jag tro. Och det var faktiskt så att när man satt i bilen hem trallades det på både Nathalie, Zlatan och de sista ljuva åren. Den sistnämnda låten sjön Olle Jönsson tillsammans med Helene (se bilden).



Nä nu ska jag försöka sova. En ny dag i morgon som innehåller först en arbetsdag och sedan ska jag döma matchen Dalby-Öja.

Inga kommentarer: