27 juli 2008

Malmö FF-Kalmar FF. Vilken match!!..och DIF förlorade.


Vilken match vi bjöds på denna eftermiddag. Malmö FF storspelade i första halvlek men lyckades bara göra ett mål. I andra halvleken blev det mer jämnt och Kalmar kunde kvittera och sedan tog man ledningen på en mycket fin frisparks variant. Då trodde jag och säkert många andra att Kalmar skulle ta hem segern men MFF unge Mehmeti ville annat. Han blev inbytt i 82:e minuten och inom loppet av fyra minuter i matchens slutskede gjorde han två mål och hann ta på sig en varning. Snacka om att Malmö stadion kokade. Detta resultatet var mycket bra för allsvenskan. Kalmars försprång minskar något men jag kan säga att trots förlusten är dom lite av en SM-guld favorit men jag tror fortfarande att Santin saknas mer än vad man vill säga.
Jag kan också tillägga att det fortfarande är motigt för Djurgården. Idag förlorade man hemma mot Helsingborg med 1-2 trots att man ledde i halvlek med 1-0. Undra hur länge det dröjer innan man byter tränare om man nu gör det. Jag är av den sorten som inte tror ett skvatt på att det hjälper att byta tränare.. Se på IFK Norrköping..

Inga kommentarer: