14 juli 2008

Bra helg för Johan Sturesson

Jag måste erkänna att jag inte är jätte intresserad av motorsport men för all del kan jag titta på en del tävlingar och brukar hålla mig ajour om sporten, men då är det mest STCC som mina blickar riktas mot. Detta beror delvis för att Johan Sturesson från Knislinge finns med i startlistorna och även för att det är bra drag i STCC och det är kul att se förare som Ted Björk, Rickard Göransson & Fredrik Ekblom.
När det gäller Johan har jag känt honom i en hel del år och har också haft nöjet att få intervjua honom vid ett flertal tillfällen i sporten på P4 Radio Kristianstad. Hur motigt det än har varit för Johan är han alltid trevlig och sympaktisk och ställer alltid upp på en intervju.
För det har varit motigt för Johan denna säsongen med mycket strul och en hel del otur, men i helgen vände det och Johan lyckades köra in på en 8:e plats i Falkenberg. Grattis Johan. Hoppas nu att det blir fler bra placeringar.

Läs mer om Johans 8:e plats på Kristianstadbladets hemsida
http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080714/SPORT/292227816/1017/SCOU

Inga kommentarer: