30 juli 2008

Flera bra fotbollsmatcher idag.

I kväll finns det flera bra fotbollsmatcher på tv att välja bland. Redan klockan 18.00 är det avspark på TV4 Sport i matchen i Superettan mellan Örgryte och Jönköping Södra. På säsongsskortet PPV visas IFK Norrköping,-Elfsborgs IF kl 19.45 medan TV6 visar IFK Göteborgs kvalmatch till Champions League mot Basel kl 20.15.
Själv kommer jag att välja PPV matchen mellan Norrköping och Elfsborg eftersom den kommer att dömas av min kompis Martin Ingvarsson så det blir spännande.

I och för sig tror jag inte matchen blir så speciellt spännande för på pappret ska det bli en kassaskåps säker seger för Elfsborg. Men sedan ska vi ju inte glömma är det ju så att Norrköping måste vinna denna matchen för att undvika att bli avsågade i tabellen. Så jag tror att IFK kommer att ge allt i början men skulle Elfsborg få ett tidigt mål så tror jag att Norrköping kommer att hänga med huvudena och då kan det bli många mål i baken. Mitt tips är 1-4. Sedan när den matchen är slut hinner man koppla över till TV6 och se slutet på IFK´s match.

Läs mer om matchen på Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/spel/article2995291.ab

Inga kommentarer: