26 juli 2008

HBK match och Peter Larsson blir stämd.

I söndags vann HBK borta mot TFF med 2-1 och idag ställs lagen mot varandra igen men denna gången på Örjans Vall i Halmstad. Nu är ju HBk mitt lag men jag tror att HBK kommer att ta ytterligare tre poäng i kväll. Halmstad är ett bättre spelande lag än Trelleborg fast än TFF gjorde en bra första halvlek i söndags. HBK får idag klara sig utan Peter Larsson som i morgon debuterar för FC Köpenhamn. I Halmstad saknas även Sebastian Johansson som är avstängd. I stället finns Tim Sparv och Hjalmar Öhagen med i truppen.
Trolig ersättare till Peter Larssons backplats blir Tomas Zvirgzdauskas.
När det gäller slutresultatet så säger mitt HBK hjärta 3-0 till Halmstad......och idag får jag nöja mig att se matchen på PPV.

För att prata lite mer om Peter Larssons övergång till FC Köpenhamn som blev klart igår. Idag kan man på bla Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article2975185.ab läsa att Peter troligen kommer att bli stämd av sin agent eftersom agenten påstår att Larsson själv ordnat kontraktet med FC bakom ryggen på agenten...... Vi får följa historien för att se vad som händer.

Inga kommentarer: