18 juli 2008

Snart helg....också lite om Liseberg igen..

Ja då var det snart helg igen och det ska bli skönt. Ikväll ska jag bara ta det lugnt tillsammans med mina grannar. I morgon blir det trädgårds jobb och då ska vi planera en häck. Trädgårdarbete låter inte roligt men faktiskt ska det bli det i morgon eftersom det är kul när man gör något och det blir fint efteråt.På söndag blir det fotboll. Jag ska till Vångavallen och titta på Trelleborgs FF och Halmstads BK. Hoppas verkligen att HBK bryter trenden och äntligen börjar att vinna. Nu har man två raka förluster i bagaget så nu måste det vända.

Har bestämt mig att jag skrivit färdigt i bloggen om olyckan på Liseberg men känner att jag måste skriva ett par rader om Liseberg idag också. Igår stannade utsiktstornet på 48 meter och blev där i ca 1.5 timmar med 15 personer ombord. Direkt slog tidiningarna upp detta på förstasidorna på nätet och det är säkert bara för att Rainbow rasat två dagar tidigare. Nu var det ingen fara med passagerarna eftersom det finns både toaletter, mat och personal i den attraktionen (enligt Liseberg), men jag tror att Lisebergs ledning var något nervösa när rapporterna om incidenten kom. Dom behöver lite lugn och ro just nu tror jag för att kunna klara ut Rainbow olyckan. Men sedan har det ju gjort statistik om olyckor på Liseberg och det hra hänt runt 60 stycken och det kan jag tycka e lite för mycket. Men slåt man ut det på antal besökare är det inte mycket. Man kan ju vrida och vända på det hur mycket som helst. Men jag står fortfarande fast vid att jag är inte rädd för att sätta mig i en karusell på Liseberg eller Gröna Lund. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2924317.ab

Trevlig helg önskar Micke Dahl (som troligen kommer skriva fler inlägg idag)

Inga kommentarer: