21 juli 2008

Kikki Danielsson undrar om hon gjort något?


Kikki Danielsson på Södra Kasern i Kristianstad 2007-02-04

Läste i gårdagens Expressen en artikel där Kikki Danielsson undrar varför hon inte får vara med tex i Allsång på Skansen. Hon ställde frågan "Har jag gjort något?"
Jag är inte den typen som vill snacka skit eller vara elak om någon så jag ska inte göra det idag heller men jag känner att jag måste kommentera Kikki´s utspel lite och då försöka att inte vara elak.
Först ska jag säga att jag tycker Kikki är en väldigt duktig sångerska och har producerat väldigt mycket under många många år men Kikki har ju en hel del händelser bakom sig i livet och många av dom gynnar henne definitivt inte. Då tänker jag bland annat på rattfylla med mera. Men fel kan ju alla göra.
Själv skulle jag förra året kolla på Kikki när hon var gäst på Kristianstads Idrottsgala och många med mig var spända på Kikki´s comeback på hemmaplan.
Men som många känner till fick ju Kikki ledas av scenen bara efter ett nummer och som det såg ut från publikhåll var hon rejält berusad eller snarare full. Hon kunde knappt stå stilla. I tidningarna skulle det enligt Kikki röra sig om värktabletter. Även om det nu skulle vara det så måste man väll tänka sig för så man inte tar för många. Många i publiken kände sig blåsta på konfekten när man kanske bara hade kommit för att se Kikki. Och jag tror att detta kan vara en sak som gör att Kikki inte får så många jobb som hon vill ha, för många vill kanske inte bli förknippad med det som varit eller rädda för att något nytt ska hända. En annan sak som också kan spela in är att Kikki har synts så många gånger i pressen där hon beklagar sig och förklarar alla misstag etc. Kanske skulle säga nej till det ett tag.


Jag personligen hoppas verkligen att det vänder för Kikki och att hon får vara med i Allsången fram över som hon nu önskar.

Inga kommentarer: