21 juli 2008

Sagan slut om Lisebergsolyckan

Jag har ju skrivit en hel del inlägg i min blogg om Lisebergsolyckan eftersom jag fanns på plats den dagen då det hände. Jag har berättat om vad som står i tidningarna om olyckan men eftersom jag inte såg själva händelsen fast jag fanns inne på Liseberg har jag inte velat uttala mig så värst mycket om den troliga orsaken. Men idag kan man läsa i Aftonbladet att man nu tror sig ha hittat orsaken. Det ska vara en trasig drivaxel och troligen ett fabriksfel. Så alla spekulationer om bla kullager kan nu vara över. Men det blir ju en massa spekulationer vid en sådan här stor grej och man kan förstå Lisebergs ledning att dom vill vänta med att gå ut med en trolig orsak innan man gjort undersökningarna. Det är ju därför det börjas att skriva en massa i tidningarna. Med dessa rader sätter jag punkt för mina inlägg om Lisebergs olyckan.

Läs aftonbladets artikel här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2945132.ab

Inga kommentarer: