24 juli 2008

Snart dags för kräftor.

På Sydsvenskans hemsida ställer dom idag en hel del frågor angående kräftskivor. Dom ställer bla frågan :Vad känns så nödvändigt att du inte ens kan tänka dig kräftor utan...ja, vad då? Hattar? Knivar? Bayerskt färsköl? Mormors råglimpa? .
Jag är en "kräftoman" om man kan säga så. Jag älskar kräftor och då både insjö och havskräftor. För mig räcker det att ha kräftorna, en öl och en hatt. Jag kan få för mig på dagen att jag är sugen på kräftor. Då tar jag upp och tinar ett paket och sedan äter jag det utan att det behöver vara en kräftskiva.
Men ska det nu var en riktig skiva så vill jag ha svenska kräftor och även ett par havskräftor.
I år ska jag försöka få möjligheten att vara med och fiska kräftor också för det är något som jag alltid drömt om.

http://sydsvenskan.se/sommar/article349582.ece#kommentera

Inga kommentarer: