26 juli 2008

Trelleborg kunde vunnit.

Det blev inte den roliga eftermiddag som jag hade hoppats på framför tv:n. Jag var ju väldigt optimistisk inför Halmstads match mot Trelleborg efter vad jag såg i Trelleborg i söndags.
Första halvleken var HBK bra det måste jag säga men sedan blev laget mer passivt, slog bort enkla bollar och gjorde en riktig dålig andra halvlek. I stället var det Trelleborg som hade de farligaste chanserna i andra halvlek och kunde lika gärna vunnit matchen med 1 eller 2-0. Förre detta HBK spelaren Mattias Thylander hade två fina läge i mitten av andra halvleken men första gången räddade Magnus Bahne och andra läget sköt Thylander utanför.

En spelare i HBK som jag blev väldigt positivt överraskad över var Marcus Karlsson. Han jobbade hårt i värmen och hade några fina lägen.
Inför matchen var många nyfikna hur HBK´s backlinje skulle klara sig utan Peter Larsson. Svaret blev bra. Trelleborgarna kom visserligen igenom ibland lika väl enkelt men i det stora hela skötte sig backlinjen bra. Men HBK fick ytterligare ett problem inför nästa match mot Gefle. Tomas Zvirgzdauskas blev varnad i den 67:e minuten vilken var hans tredje och han är därmed avstängd i nästa match. Vem går då in som mittback? Det finns ett par alternativ men det mest troliga är att Mikael Rosén blir det men även Andreas Johansson har spelat mittback så jag tror inte det blir några störr problem.
Jag vill också passa på att ge beröm till domaren Åke Andréasson som skötte sitt jobb med den äran.

Läs här vad Aftonbladet.se & Sydsvenskan skriver om matchen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article2978480.ab
http://sydsvenskan.se/sport/article350655/Mallos-match-for-TFF-i-Halmstad.html

Inga kommentarer: