10 juli 2008

Visa hänsyn på parkeringen

Ibland undrar jag hur vissa tänker och aggerar. Igår var jag på Hornbach i Malmö. Jag handlade bla ett par säckar med prynadssten och diverse annat. Jag hade en stor vagn och den var rätt svår styrd i och med att stenarna vägde lite.

Jag hade parkerat en bit i från utgången så det tog några minuter. När jag skulle korsa vägen för att komma till min bil kommer en bil en bra bit i från mig men jag gör bedömningen att jag ska hinna. När jag påbörjat min väg mot bilen ökar bilisten hastigheten på sin bil och hade jag inte sprungit hade han troligtvis kört på mig.

Jag vet inte om han drabbades av solsting eller ej men det är ju helt vansiningt aggerat. Jag gav han en fruktansvärd blick men jag tror inte det hjälper.
Jag vill också förtydliga att detta skedde inne på parkeringsområdet och inte på någon vanlig väg.
Tänk om det hade funnits barn med eller personer som har svårt att gå... Då vet man ju inte vad som kunde ha hänt...

Inga kommentarer: