11 aug. 2008

Agneta Bolme Börjefors har avlidit


Den fruktansvärda sjukdomen cancer har idag tagit Agneta Bolme Börjefors liv. Det gör mig så ont att höra när någon lämnar jorden på grund av denna sjukdom. Jag själv erfarenheten av att en anhörig dött av cancer eftersom jag miste min sambo 2004 i cancer och jag tänker idag mycket på Agnetas närmaste för jag vet vad dom går igenom. Det är så mycket som "poppa" i upp i huvudet när man läser om någon som har cancer eller som gått bort i sjukdomen.
Själv är jag uppväxt med Agneta, och då som röst åt Dutten i tv-serien Drutten och Krokodilen som sändes i över 800 avsnitt. Sedan har hon också synt i bla Söndags Öppet och På spåret. Hon var alltid glad i tv och gjorde sitt jobb på ett mycket bra och fint sätt.
Jag ska faktiskt erkänna att jag fick en chock när jag så på nätet att Agneta avlidit i cancer. har faktiskts undgått att hon var sjuk....
Jag hoppas snart att alla vetenskapsmän i världen snart hittar botemedel mot cancer för det är för många som förlorar livet på grund av den jävla sjukdomen.
Läs i tidningarna om Agneta:

Inga kommentarer: