20 aug. 2008

Doping, doping och åter doping. Blir så trött.

Då har det avslöjats att Carolina Klüfts medtävlare Ludmila Blonska åkt fast för dopning, för andra gången. Ludmila har också kvalat in till längdhoppsfinalen men kommer då inte att vara med. Hon tog också silver i sjukampen här om dagen.
Blir så trött på dessa dopingavslöjanden och sedan att en person avslöjas för andra gången.
Jag vet att vi inte kan få bort dopingen till 100% men om man hade stängt av en aktiv dopare på livstid så hade vi ju tex sluppit ett sådant fall som Ludmilas. Sedan undrar jag hur korkad man kan vara att dopa sig igen när man åkt fast en gång tidigare....Ett måste är att man ta hårdare tag mot fuskarna och ger märkbara straff och då är det bara livstid som gäller och då ska man inte kunna ansöka om förmildrande omständigheter och kunna bli fri från straffet.
Föresten är ju Ludmila ett känt förnamn inom dopingen....

Läs mer i aftonbladet och sydsvenskan.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3138536.ab
http://sydsvenskan.se/sport/os/article358893/Klüfts-konkurrent-dopad.html

LÄS MINA ANDRA INLÄGG KLICKA HÄR

PS Lägger upp bilder och text Live från min Göteborgs resa idag när jag ska se Sverige-Frankrike DS

Inga kommentarer: