17 aug. 2008

Janne Gunnarsson suverän


Det är ju gott om sportsändningar i Tv och det gör ju också att det är gott om experter i sändningarna. Många av dom är enligt mig bara en utfyllnad, att det ska finnas en expert jämte kommentatorn men det finns en som jag tycker är Sveriges bästa expert och det är Janne Gunnarsson. Janne som är SVT´s tennis expert och har själv varit en framgångrikt tennisspelare. Han är saklig och försöker inte vara någon besserwieser. Jag har också haft förmånen att arbeta tillsammans med Janne ett par gånger. Jag var då programledare/tekniker i P4 Radio Kristianstads sportsändning och Janne kommenterade ishockey i Tingsryd. Även där skötte han sig suveränt och var lätt att jobba med. Det är en fröjd att se en tennis match där Janne är bisittare.
Jag tänkte till sist lista mina 6 favorit experter.
1. Janne Gunnarsson Tennis SVT
2. Glenn Strömberg Fotboll SVT
3. Jens Fjällström Fotboll Canal+
4. Hans Chrunak Simning SVT
5. Pontus Kåmark Fotboll TV4
6. Pelle Blom Fotboll Canal+,TV4 & PPV
7. Niklas Klarström Fotboll PPV
Har du någon annan som du tycker skulle vara med så kommentera gärna dett inlägg.

Inga kommentarer: