22 aug. 2008

Jörgen vann

Jaaaaaaaaaaaa Jörgen är i semfinal. Vann med 4-1 efter övertygande spel. Jag tycker att Jörgen genomfört en enorm prestation redan att ta sig till semifinal men skulle han ta sig final tycker jag att han skulle få bragdguldet. Tänk att detta är hans sjätte OS och fortfarande är i världstoppen. Nu ställs han i semin mot världsettan, men han slagit sådana förr. Jag känner faktiskt på mig att det blir final för Persson.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article3154383.ab
http://sydsvenskan.se/sport/os/article359520/Persson-i-semifinal.html

Så här skrev jag innan matchen.

Om en liten stund så är det dags för Jörgen Persson att gå upp i kvartfinalen i bordtennis i OS. Hur många hade räknat med det innan OS. Inte jag i alla fall. Tyvärr kan jag inte se matchen eftersom jag jobba men kommer att följa den på Aftonbladet.se och via radio.
Jag tror att lyckas han vinna idag kommer han också att ta hem hela tävlingen.
Jag håller alla tummarna jag har.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3153042.ab följ matchen här.

Sedan vill jag också göra reklam för en sak. Du som varit på min blogg tidigare vet att jag för någon vecka sedan startatde en sida dör jag intervjuar olika personer. Intervjun publiceras både här på bloggen och på mickedahl.se.
Först ut var Roger Bengtsson på Sveriges Radio. Roger producerar Fyra små rätter med Pontus Enhörning.

Idag är det dags för nästa interjvu och det är inte mindre än OLA WENSTRÖM tidigare TV4 numera på Viasat. Du kan läsa intervjun här på bloggen klockan 12.00 då den automatiskt läggs ut.

LÄS MINA INLÄGG HÄR

Inga kommentarer: