7 aug. 2008

Madrömstart för Sverige och jag är besviken på SVT

Detta inlägget påbörjade igår men av olika anledningar så hann jag inte få färdigt det. Men så här skrev jag.
Sverige fick ju sämsta möjliga start på OS när damlandslaget i fotboll förlorade mot Kina i premiären med 1-2 efter två riktiga skitmål. Nu blir det tufft för Victoria Svensson och CO att ta sig vidare. Seger i båda matcherna som återstår är ett måste men jag tror det blir svårt. Jag håller alla mina tummar men frågan är om det räcker. Och Sverige stötte på en ytterligare mina när man skulle analysera matchen mot Kina så fick man inte den utlovade DVD´n av FIFA så landslagsledningen fick berätta själva.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3048030.ab

Nu över till min besvikelse över Sveriges Television SVT. Då handlar det inte så mycket om deras om program eller programledarna utan kanal utbudet. Under OS 2002 tror jag det var så hade man i digitalt-tvns begynnelse fem olika OS kanaler via satellit där man körde dygnet runt. Då var det ju inte så många som hade tillgång men jag hade och jag var mycket nöjd. För man kunde själv välja vad man ville se och behövde inte se på de stora sporterna. Men nu när de flesta har digitalt-tv så har man inga OS-kanaler. Visserligen sänder man ju i HD och i 24:an och någon kanal via nätet men det är inte samma sak. Titta på SVT´s motsvarighet i England BBC, dom har sju kanaler som sänder OS. SVT ta efter. Det är tur jag kan se deras kanaler för det blir BBC för min del.

KLICKA HÄR FÖR ATT SE MINA SENASTE BLOGG INLÄGG

Inga kommentarer: