17 aug. 2008

Michael Phelps är fantastisk

Har just sett reprisen på lagtävlingen i simning och också fått se Michael Phelps ta sitt åttande guld i Peking. Denne man är helt fantastik. Vilken bedrift har har gjort. Tänk att kunna ställa om mellan varje distans och vara helt fokuserad. Han borde lära ut sina knep till flera av våra svenska utövare. Phelps har ju en gång för alla skrivit in sig i historie böckerna.

Tyvärr kan man väl inte säga det om Staffan Nystrand och CO som blev utslängda från tennisfinalen igår när dom satt på läktaren och drack öl i landslagströjan. Vad tänkte dom på. Barnen hemma i Sverige fick se sina idoler dricka alkohol i tv. Helt rätt att dom skickade hem. Klart dom ska kunna ta sig en öl men då i civila kläder och inte inne på idrottsarenan.

För handbollstjejerna gick det mycket bättre. Man vann ödes matchen i natt mot Brasilien och är nu klara för kvartsfinal där det troligen blir Norge. En mycket svår nöt för Sverige att knäcka.

För att lämna OS en stund så hade ju Premier League premiär igår men jag kommer inte blogga så mycket om det eftersom jag inte har så stort intresse i Premier League. Visst kan jag tänka mig att se någon matchen men det är inte som mitt intresse för allsvenskan.

I kväll så ska jag på teater. Ska åka och se på Eva Rydberg och föreställningen Rabalder i Ramlösa på Fredriksdalsteatern i Helsingborg. Ska bli så kul. Kommer skicka upp någon bild
under kvällen.

Läs följande artiklar om OS
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3117634.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3117692.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3117584.ab

LÄS MINA ANDRA INLÄGG KLICKA HÄR

Inga kommentarer: