14 aug. 2008

Mycket har hänt

Efter det att jag sett Abra ta sig till kvartsfinal somnade jag om och nu när jag vaknade fick jag höra att Abra förlorade sin semifinal men att det blev under skandal liknande former. Svensk lägret hävdar att Abra blev felaktigt nerdömd och därför förlorade matchen. Sverige ska ha lämnat in en protest. Efter matchen ska Abra varit så förbannad att han inte ens tackade domaren vilket man alltid ska göra enligt reglementet. Men sedan kan man ju undra om får uppföra sig hur som helst även om det är ett OS och så mycket står på spel. Ett domslut är ju ett domslut även om det är helt fel. Fortsättning följer..
Även Hjalmar Sjöberg förlorade sin semifinal dock under lugnare former.. och senare idag blir det bronsmatcher vilket kan leda till två nya svenska medaljer fast frågar man Abra vill han nog helt enkelt skita i ett brons för det fanns bara guld i sikte för honom innan OS.

Nu har äntligen mitt internet börjat fungera och jag hoppas det nu kommer att göra så alltid...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3096914.ab

Inga kommentarer: