10 aug. 2008

Mycket roligare när någon okänd tar medalj.

Sitter och funderar lite över Sveriges första OS medalj i detta spel. Medaljen tog Emma Johansson vid linjeloppet på cykel. Och jag tycker det är extra kul när det är någon som är okänd för Svenska folket som kniper de ädla medaljerna. Jag ska vara ärlig att jag innan dagens tävling inte visste vem Emma var men samtidigt ska ju tilläggas att jag inte följer cykelsporten så bra.
Jag skrattade också för mig själv när jag för en stund sedan satt och tittade i en av kvällstidningarnas OS bilagor som gavs ut innan spelen. När man presenterar Emma så får hon betyg 1 av 5 och det står att hon är med för att lära. Det står också att om hon ska ta en medalj så måste det ske ett riktigt mirakel..... Jag säger bara "Det finns mirakel" :) Kul att experterna har fel någon gång.

Emma överraskade hela cykelvärlden med sin andra plats och hon sod också för en fin fin prestation eftersom väderförhållandena var mycket svåra. Det regnade fruktansvärt mycket under tävlingarna och vägarna var jätte hala. Inträffade en olycka och där ska enligt uppgift finnas en svenska som var inblandad. Hur det gick för henne vet jag i nuläget inte.

Nu hoppas jag att Emmas medalj blir en sporre för Sveriges övriga olympier... vi vill ha fler medaljer....

Läs mer om Emmas silver http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3069310.ab

Inga kommentarer: