9 aug. 2008

Nu är jag vaken och snart börjar handbollen (uppdaterad).


Jag vaknade till nu 04.20 utan att väckarklockan ringde så jag tänkte att det är lika bra att gå upp fast det är en stund till Svergies handbollsmatch börjar. Har precis zappat runt bland mina 2000 kanaler och hittat OS på flertalet av dom. Har tittat på konstsim,beachvolleyboll, basket, volleyboll, badminton och basket. Jag har också hunnit kolla SVT´s websida där man dels kan se SVT´s huvudsändning och SVT24ans men även deras webkanal SVT Peking+ där de mindre sporterna visas och faktiskt är kvalitén på sändningar bra. Den lilla stunden som jag testade funkade streamingen bra men så är det kanske inte så många som tittar heller, så här tidigt på morgonen.
Men nu ska jag koppla över till SVT HD för att för första gången se en handbollsmatch i HD format.
När det gäller matchen så är jag spänd på att se Maria Boson & CO in action. Jag tror (och hoppas) dom kommer gå långt i turneringen och överraska många.

För dig som sitter någonstans där det inte går att se SVT så kommer Aftonbladet.se att uppdateras kontinuerligt under matchen så du kan följa den på nätet. Kolla på
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3063033.ab

Villl du läsa mer inför Sveriges match, som redan kallas ödesmatchen så kolla här
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article3055583.ab
Tyvärr så blev det förlust för Sverige. Ungerns målvakt storspelade och var en av orsakerna till att Ungern vann. Sverige gjorde en bra första halvlek men en bättre andra. Nu få man slicka såren och försöka komma igen i den andra matchen. Nu ska jag sova lite...

1 kommentar:

The Hairy Swede sa...

det blev tungt... får hoppas att de kan återhämta sig. men det blir svårt att ta sig vidare om man spelar så där igen.