19 aug. 2008

Skolorna börjar eller har börjat

Två månaders sommarlov känns långt men det går snabbt och nu är lovet över för barnen. Mina barn börjar visserligen inte förrän i morgon men när jag körde till jobbet igår och passerade en skola i Malmö så var det fullt med barn och föräldrar påväg till skolan. Många förväntans fulla sexåringar med nya skolväskor var på väg till sin första skoldag och jag tror också att föräldrarna var lika förväntansfulla dom också för det är ju en stor dag när ens barn börjar i skolan.
Jag minns faktiskt lite av min första skoldag fast att det var i augusti 1980. Skolan jag gick i var Trönningeskolan utanför Halmstad. Jag var lite nervös men mamma fanns med mig under första dagen. Mina första fröken hette (heter) Vivi-Anne och jag tyckte väldigt bra om henne och hon tog väl hand om mig. Hade flera av min kompisar från området där vi bodde,i samma klass vilket jag tyckte var skönt för då kände man några när man kom till skolan.
Efter något år var det väl inte lika spännande att börja skolan men så är det nog för alla.

Inga kommentarer: