15 aug. 2008

Vi är så rädda för förändringar...

Den 25 augusti flyttar SVT sitt Bolibompa från SVT 1 till Barnkanalen och vilket ramaskrik det blivit. Detta fastän nästan alla kan ta in Barnkanalen eftersom de nästan alla har digital-tv så finns ju kanalen gratis hos. Men som sagt jag säger nästan alla.

Jag börjar fundera på om vi inte har nog problem och bekymmer i världen när man kan lägga energi på att gnälla över en flytt av ett barnprogram. Visst kan det vara barn som inte kan se programmet men jag känner att vi är sådana vane människor som är så rädda för förändringar. Det kanske rent av blir bra att flytta programmet, vem vet.
Visserligen är både SVT och SR (Sverige Radio) oehört roade av omorganisationer och ändringar men det är ju bättre att vänta att gnälla när man ser konsekvensen av förädringen än att gnälla inann. Mina barn kommer i alla fall att titta som vanligt på Bolibompa.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3107573.ab
LÄS MINA ANDRA INLÄGG KLICKA HÄR

Inga kommentarer: