1 okt. 2008

Helsingborg vann derbyt

Helsingborg vann skånederbyt i allsvenskan mot Malmö FF på stadion med 2-1. Men det var Malmö som började bäst och tog mycket rättvist ledningen genom Ofere, men sen vad det som om Malmö´s spel låste sig och Helsingborg visade sin styrka och kom mer in i matchen. Henke Larsson visade också sin klass och kvitterade Malmös ledning.
I andra halvleken så var det fortfarande Malmö som hade mest boll men var ineffektiva och lyckades inte trots några chanser göra mål. Helsingborg kunde i stället genom Rasmus Jönsson göra 2-1. Ska man vara riktigt ärlig så hade Helsingborg max tre riktiga chanser och så gör man mål på två. Det är ju kanon utdelning. Jag kan tycka lite synd om Roland Nilsson som säkert var v'ldigt opptimistisk efter halva första halvleken och vädrade säkert en seger men ack ack... Nu är krisen ännu större i Malmö tyvärr. Men jag lovar att dom "redar" ut den också. Malmö får ta denna säsong som en mellan säsong och komma igen till nästa år och då i toppen av allsvenskan.

Mitt intryck från derbyt. Jag är ju ingen supporter av varesig MFF eller HIF så jag såg matchen med opartiska ögon och är ganska nöjd av vad jag fick se. Jag tycker också det var bra stämning inne på stadion och skapligt med folk (15666), men däremot så satt jag på den sämsta plats som jag någonsin gjort på en fotbollsmatch men man kan inte få allt.
Däremot så hörde vi att det hade varit väldigt oroligt ute i Malmö innen derbyt med mycket bråk och sådant är ju mycket tråkigt. Men vi såg inga bråk inärheten av stadion till och från matchen.

Jag har idag lagt ut några korta videolklipp från derbyt. KOLLA HÄR

Läs i Aftonbladet , Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan om bråken och matchen

Klicka här för att se mina inlägg som jag skickade live från derbyt. (efter det att du klickat så scrolla ner rejält)

Läs fler av mina tidigare inlägg:
*Ikväll är det derbyfest i Malmö
*Kanal 5 visar deras fadäser
*GAIS-HBK 0-4 och Kalmar mot guld
*Säsongen snart slut i Bulgarien
*Spännande värre i allsvenskan och Malmö FF vann i DM
*Här kan du läsa samtliga inlägg

Inga kommentarer: