28 nov. 2009

En mysig lördag


Idag fick jag ett ordentligt ryck. Jag fick för mig att jag skulle promenera hem från Staffanstorp. Ingen större sträcka men för mig som inte brukar gå längre än 4-5 km per tillfälle så är den mil jag gick idag ganska långt och det känns i benen. Men det var en skön stund eftersom vädret var kanon. Jag gick inte den vanliga bilvägen utan valde att gå på den nedlagda järnvägen och där kände jag verkligen en frihetskänsla. Bilden ovan tog jag strax utanför Kyrkheddinge.

Foto:Jörgen Berggren
I tyska Bundesliga går det fortfarande tungt för Herta Berlin. Idag blev det en ny förlust eftersom Frankfurt vann med 3-1 på Olympia Stadion i Berlin. Bilden ovan är tagen ca 30 min innan match.

Foto: Mats Johansson Peter Forsberg gör 1-0 på Rögle.
Just nu sitter jag i soffan och kopplar av. Jag har just sett den första perioden mellan Modo och Rögle och det var en riktigt bra period. På isen idag finns två stora hockeyprofiler nämligen Peter Forsberg och Markus Näslund. Dessa båda herrarna gjorde en prick första period och bjöd på stor underhållning. Näslund passade fram Forsberg till det första målet (bilden) och det var ett läckert mål. Andra perioden pågår just nu.( Matchen slutade 4-1 till Modo)
Ytterligare ett foto från min promenad idag. Just här är det svårt att se att det varit en järnväg eftersom det bara är två hjulspår och högt gräs, men på sina ställen fanns både räls och original skyltar kvar längs vägen.

Inga kommentarer: