30 maj 2010

En intensiv helg

Mycket har hänt under helgen. Eurovision final, landskamp i fotboll, Jimmy Jump show och jag gjorde fotbolls comeback. Tyvärr har jag inte haft så mycket tid att skriva i helgen utan det blir en så kallad efterhandare i stället.

Lördagen inleddes med en släktträff på Österlen intill Gyllebosjön. Ett fantastiskt ställe som visade sin bästa sida och det var ju mycket tack vare det fina vädret.

Senare på dagen så spelade Sverige en träningsmatch i fotboll mot Bosnien på Råsunda. Sveriges nya landslag vann med 4-2 och det jag såg av matchen var underhållande och det ser mycket lovande ut.

I torsdags stod det ju klart att Sverige för första gången missade finalen i Eurovision Songcontest. Därför så var jag inte så intresserad av att se finalen men tittade sporadiskt och det största minnet jag har från tävlingen är när Jimmy Jump hoppade in på scenen mitt under Spaniens bidrag. Jimmy hann vara på scenen i ca 20 sekunder innan han plockades bort av vakterna och fördes till en polisstation där han senare dömdes till ca 19000 i böter.
I övrigt var det en medioker tävling där Tyskland vann för första gången på många många år.
(Jimmy Jump i svart tröja.)

Då lämnar vi lördagen och det är helt plötslig söndag. Jag skulle tillsammans med två kollegor döma en match på Lomma IP mellan GIF Nike U och Tomelilla/Onslunda. Men när vi kom dit så var det ganska öde på idrottsplatsen och det visade sig att dom hade flyttat matchen utan att meddela oss. Så det blev att åka hem igen.
Jag körde då till Dalby IP där min grabb spelade med juniorlaget.

När jag satt på läktaren hörde jag någon som kallade på mig. Det var målvakten i Dalbys Oldboyslag som undrade om jag hade fotbollsskor med mig. Jag går ju aldrig ut obeväpnad så jag hade skorna i bilen. Dom var ont om folk i laget och undrade om jag ville vara med. Jag tänkte att det måste vara riktig kris om dom frågar mig.

Jag tackade ja och gjorde min första fotbollsmatch som spelare på tjugoår. Konditionen har jag men däremot inte rörelseschemta för en spelare och definitivt inte tekniken. Men det gick bra och det var väldigt roligt. Kommer nog att vara med och träna med laget när jag kan.

Inga kommentarer: