28 maj 2010

Wallmans och fiasko


Godmorgon
Måste börja med att förklara att rubriken ovan inte är sann till 100%. Man kan säga så att orden är sanna var för sig.

Jag var på Wallmans i Köpenhamn samtidigt som Sverige svarade för ett Schlager fiasko i Oslo. Anna Bergendahl gick inte vidare från gårdagens semi-final. När jag kollade nätet igår efter showen måste jag erkänna att jag blev förvånad när jag såg att Anna inte gick vidare.

Visst är det som jag skrev igår i bloggen att Anna tävlade mot många bra låtar men jag tror att det hela föll på att det var många ballader i deltävlingen så Annas låt bara försvann.
På lördag är det den stora finalen och för första gången missar Sverige den.

Nu har det börjat höras röster om att Christer Björkman måste avgå för att han är ytterst ansvarig för fiaskot. Och visste är han ansvarig men det är inte hans fel att vi inte gick till final. Det är ingen av dom inblandades fel utan dom gjorde det så bra dom kunde.
Utan det är antagligen fel på låten. Vi här hemma tycker om låten men det gjorde inte dom som röstade i Europa.
Det är här felet ligger. I stället för att sparka en massa folk måste man nu sätta sig ner och ser om det finns en annat sätt att få fram en vinnare. Man måste se över röstningsförfarandet och då menar jag i våran egen tävling.
Sedan måste man nu också se över hela Eurovision. Jag har alltid älskat melodifestival och Eurovision men det har bivit förstort och det verkar som ingen kan handskas över det.

Nu över till något trevligare nämligen Wallmans i Köpenhamn (bilden). Jag har hört så mycket positivt om Wallmans i Köpenhamn och vart enda ord stämde. För vilken show vi bjöd på i timmarna fyra. Sång, dans och humor blandades med fantastiskt mat. I musikväg bjöds vi på Queen, Madonna och Michael Jackson. Den sistnämnde hyllas ordentligt i ett dansnummer och jag måste säga att det var ett grymt nummer.

Jag kan varmt rekommendera Wallmans i Köpenhamn om du är ute efter grym underhållning och god mat.
- upplagt med Iphone

1 kommentar:

Anonym sa...

Artister fra Wallmans varmet opp publikum i Oslo før Bergendahl og de andre gikk på. Veldig profesjonelt!
Hilsen Geir i Oslo