29 juni 2010

Brasilien tar det


Foto: Bildbyrån
Brasilien imponerar mycket på mig. Jag är beredd att ändra mitt tips, vilket man egentligen inte får men jag är nu helt övertygad över att Brasilien kommer att bli världsmästare. Jag tror aldrig jag har sett Brasilien ha ett sådant komplettlag. I år är det ingen mega stjärna som sticker ut utan det är kollektivet som gör jobbet. Idag vann man med klara 3-0 mot Chile och då ska man inte nedvärdera Chiles insats för dom gjorde vad man kunde.
Nu väntar en kanon kvartsfinal mellan Brasilien och Holland. Holland vann igår mot Slovakien med 2-1 utan att imponera. Men däremot bevisades det att Robben är otroligt viktig för Holland. Han behövs för att Holland ska ha en chans mot Brasilien vilket jag egentligen inte tror dom har ändå.

Ikväll spelas dom avslutande åttondelsfinalerna i VM. Paraguay möter Japan och Spanien möter Portugal. Om jag ska tippa vilka som kommer att ta sig till kvarten så tror jag det blir Japan och Spanien. Båda dessa lagen har imponerat stort på mig och jag tror dom fortsätter i samma spel.

I Wimbledon är Robin Söderling klar för kvartfinal efter en rysarmatch mot David Ferrer igår. Robin fick i det fjärde setet kalla på läkare för sin onda mage. Trots detta och att Robin bara var två bollar från att förlora vände han och vann tillsist med 6-2, 5-7, 6-2, 3-6, 7-5 och nu får han möta Rafael Nadal i kvartsfinalen.

När jag ändå skriver om Wimbledon så kan jag berätta för dig hur det gick för John Isner från USA. Det var han som vann maratonmatchen som pågick i över 10 timmar. I omgång två blev det dessvärre tvärstopp. John förlorade i tre raka mot Thiemo De Bakker från Holland (6-0, 6-3, 6-2).

Det fortsätter storma inom fransk fotboll. Igår valde ordförande för det franska fotbollförbundet Jean-Pierre Escalettes att lämna sin post omedelbart. Anledningen är Frankrikes misslyckande på och untanför planen i VM. Men som tar över efter Escalettes är inte klart.

Inga kommentarer: