7 juni 2010

Det gågna helgen


Foto:Bildbyrån
Ja då är ytterligare en helg till ända och jag undrar som vanligt var tiden tagit vägen. Men när jag tänker tillbaka så har vi hunnit med mycket under helgen så jag ska inte klaga.
I lördags var vi i Bonderups Kyrka och lyssnade på min 8-åriga bonusgrabb som spelade Love me Tender på gitarr inför en fullsatt kyrka. Det var något speciellt att se honom spela där och han var så duktig så man fick tårar i ögonen.
Efter konserten så ville barnen bada och Dalbybadet öppnade förra veckan så det var bara att packa badväskan och låta barnen få bada. Själv nöjde jag mig med att sitta vid sidan. Men det hade varit varmt i vattnet och luften var det också så det var ju ett perfekt badväder.


På söndagen var det så dags för att fira Nationaldagen och det gjorde vi på Dalby IP där det traditionsenligt bjöds på fotbollens dag. Lotterier, aktiviteter blandades med fotbollsmatcher mellan barn och föräldrar. Det var en otroligt fin stämning och arrangemanget blev lyckligt. Tidigare år har det även varit matcher mellan lagen földrar men tyvärr var det ett par personer som uppförde sig mycket illa både förra året och året innan vilket medförde att man strök den punkten från årets Fotbollens dag, vilket jag tycker var helt rätt. Föräldrar ska ju vara föredömen för sina barn men det var långt i från dessa personerna.

Eftermiddagen gick i tennisens tecken. För lyssnade jag på Gunnar Brinks referat på radion och sedan såg jag det sista settet av finalen i Franska Öppna mästerskapet mellan Söderling och Nadal. Ett tag i det andra settet var jag optimistisk över att Robin skulle kunna ta hem det men sedan visade Nadal att han är världens bästa spelare och vann med 3-0 i set. Men trots förlusten har Robin gjort en fantastisk turneringen och har absolut inget att skämmas över.

På fredag inleds ju VM i fotboll i Sydafrika. I helgen tog man ut domarna till dom 16 första matcherna dvs gruppspels omgång 1. Henrik Andrén kommer den 13/6 att vara 5:e domare i matchen mellan Tyskland och Australien. Tre dagar senare är Martin Hansson 4:e domare och Stefan Wittberg 5:e domare i matchen mellan Spanien-Schweiz den 16/6. Båda matcherna spelas i Durban.

Inga kommentarer: