19 juni 2010

Ett fantastiskt bröllop


Foto: Bildbyrån
Nu är Kronprinsessan Viktoria och Daniel Westling man och hustru. Därmed har Daniel även blivit Prins. Jag kan inte säga att jag har sett jätte mycket av sändningarna idag men det jag har sett har varit fantastiskt. Fick nästan "stå päls" när jag såg Prinsessan komma in i kyrkan. Lika så när jag såg att Daniel och Viktoria hade tårar när dom stod vid altaret. Jag blev också väldigt förtjust över den nyskrivna sången som Agnes och Björn Skifs framförde. Kommer den på CD ska jag minsann köpa den direkt.
Följde också sedan lite av kortegen genom Stockholm och det var ortroligt mycket folk som kantade gatorna. Måste vara en fantastisk upplevelse för Prinsessan och Prinsen att få sitta där i vagnen och ta emot jublet från alla dessa människor. Jag vill passa på att ge en eloge till dom fyra säkerthetsvakter som sprang med kortegen i kostym och kavaj. Dom rörde inte en min och visade inga tecken på trötthet. Borde får medalj :)

Nu har jag precis bytt kanal och sett slutet på matchen i VM mellan Ghana och Australien. Matchen slutade 1-1.


Nä, nu ska jag ladda upp inför Danmarks match 20.30 med att ta en promenad med barnen för att köpa lite lördags mys.
Kolla här för att se det som jag skrev tidigare idag om bröllopet och du kan även se bilder från firande runt om i Sverige.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer til brudeparet og gratulerer til Sverige :)
Et fantastisk flott par.