27 juni 2010

Helg utan bloggande


Ja då går midsommarhelgen mot sitt slut. I morgon är det dags att inledde den sista arbetsveckan innan det är dags för en härlig semester.

Den gångna helgen har varit fantastisk med sol,värme,bad och god samvaro och givetvis har den även innehållit god mat. Bilden ovan visar en "go" macka som min underbara sambo gjorde till mig ikväll och den slank lätt ner tillsammans med en kall.

Jag har verkligen njutit i helgen och därmed också kopplat bort bloggandet bortsett från detta inlägg.

Idag väckte man liv i debatten igen om det ska införas målkamera i fotbollen. England hade nämligen en boll inne i åttondelsfinalen i VM mot Tyskland med ingen av dom fyra domarna upptäckte detta utan lät spelet gå vidare. Domarna har nu fått mycket kritik och genast börjar alla tycka till. Det ska jag också göra.

Tyvärr så kom domarna i fokus i denna situationen med all rätt, men hade dom sett att bollen var inne hade dom ju dömt mål. Men jag tycker att man så fort som möjligt ska införa straffområdesdomare som man gjort i Europa League. Jag tycker däremot inte att man ska sätta dit en kamera i varje mål. Det kan bli en parodi när man ska stoppa spelet för att kolla situationer och vem ska ta beslutet när man ska stoppa spelet för att kolla videon. Ska man göra det så fort någon skriker att bollen var inne. Då kan man ju skrika även i taktiskt syfte för att stoppa en kontring. Men skulle man hitta en bra lösning så kan jag väl ge med mig men jag tror inte man gör det, hittar en lösning alltså.

Nej fotbollen är en sport som utövas av människor och då ska den även dömas av människor och inte av en massa hjälpmedel. Spelarna gör misstag och det gör även domarna, men visst är det tråkigt att misstagen får stora konsekvenser. Men jag tror dom kan minskas om man har fler domare.

Inga kommentarer: