16 juni 2010

Kanon lunch och VM


Foto: Bildbyrån
Igår klev Brasilien in i VM och fick det ganska tuftt emot Nordkorea. Visst vann Brasilien men "bara" med 2-0 och Nordkorea gjorde minsann inte bort sig. Men Brasilien gjorde sin första match och jag lovar att dom kommer att bli bättre och bättre ju längre turneringen pågår och dom kommer definitivt ta sig minst till semifinal.

Igårdagens första match skrällde Nya Zeeland lite. Man lyckades nämligen få 1-1 mot Slovakien. Kvitteringsmålet för Nya Zeeland kom iden 90:e minuten genom "dansken" Winston Reid.

Idag har en match spelats i Sydafrika. Chile besegrade Honduras med 1-0. För en halvtimma sedan inleddes dagens andra match och det är Schweiz som tar sig ann Spanien. Kan bli en höjdar match vilket jag hoppas. Tyvärr hinner jag inte se något av matchen men får kolla på den i efterhand. Fjärdedomare i matchen är Martin Hansson och femtedomare är Stefan Wittberg.

Jag ska däremot försöka se kvällens match mellan Uruguay och Sydafrika som börjar 20.30

I och med matchen Schweiz-Spanien är den första gruppspelsomgången klar och vi har sett sexton matcher. Tyvärr har vi inte fått se någon riktig kanon match men vi får hoppas att en sådan kommer i omgång 2.
Idag har vi haft ett fantastiskt väder i Malmö området. Jag blev bjuden på lunch av en arbetskamrat idag och vi åt den på Kvarnbys Golfkrog. Så underbart att kunna sitta ute i värmen och äta middag. Det gäller att njuta för imorgon kan det regna igen.

Inga kommentarer: