14 juni 2010

Makalöst Kiss



Då har jag precis vaknat upp och jag blir genast påmind om att jag var på en konsert med Kiss igår. Det brusar och piper nämligen ordentligt i mina öron för ljudnivån var oerhört hög igår och det är flera som skriver om det idag. Men det var nog det ändå som var dåligt igår. Jag måste säga att jag var lyrisk när jag gick i från Malmö Stadion igår efter att få avnjutit över två timmar med Kiss.


Jag har aldrig sett Kiss live tidigare och hade inga större förväntningar men jag måste säga att jag blev oerhört imponerad av dessa 60 åriga "gubbar" som nog älskar sitt jobb. Dom flög fram på scenen som dom vore tjugo. Kanske inte alltid som rösten håller hos gruppen men det spelar mindre roll. Bara känslan att få finnas i publiken när ett av världens största rockband finns på scen är guld värt.

Om jag ska skriva om konserten som helhet så hade den en svacka i ungefär mitten där jag blev lite orolig. Tempot blev lägre och framträdandet sämre. Men sedan var det som Gene & CO fick i sig en massa energi dryck för avslutningen blev helt fantastisk. Jag tror att det var när dom började spela I Love it loud som allt vände.
Jag blev också väldigt imponerad över trummisen Eirc Singer när han gjorde balladen Beth. Det var så jag fick gåshud. Helt fantastiskt. Du kan se ett litet utdrag från framförande av låten i videoklippet nedan.

Bästa låtarna under kvällen var helt i mitt tycke Lick it up, Beth och God gave rock ´n´ roll to you.
Efter konsertens sista låt "Rock and roll all nite" bjöds vid på ett fantastiskt fyverkeri som måste ha synts enda till Dalby :)

Nu lämnar jag Kiss konserten för att kort skriva lite om fotbolls-VM innan jag kör till jobbet. Klockan 13.30 i dag gör Danmark debut i årets VM. Man ställs mot Holland och jag håller alla tummar jag har. För nu när Sverige inte är med i VM håller jag givetvis på vårt grannland. Eftersom matchen spelas på en väldigt dum tid kan jag inte se den men kommer att se den i efterhand. Jag tror faktiskt att Danmark vinner med 1-0.

Sydsvenskan Skanskan KVP Politiken Politiken

Inga kommentarer: