14 juni 2010

Självmål sänkte Danmark


Foto: Bildbyrån
Danmark fick den absolut sämsta tänkbara start start på VM man kunde få. Förlust mot Holland med 0-2 efter bland annat ett självmål. Det var i den första minuten av den andra halvleken som ett holländskt inlägg letade sig in i mål via Simon Busk Poulsens huvud, Daniel Aggers rygg och till sist stolpen och innebar 0-1. Två-noll målet kom med fem minuter kvar av matchen och Danmark orkade inte resa sig.

Jag såg inget av matchen eftersom jag jobbade men jag följde den sporadiskt via radion och Lasse Granqvist och Ralf Edström. Och vad jag förstod på dessa båda herrar var det en av turnieringens sämst matcher hitills med dåligt tempo, spel och få chanser bortsett från dom båda målen. Danmark hade faktiskt inte en riktigt målchans på hela matchen.

Att man förlorade mot Holland är kanske inte så oväntat men sättet man gör det på med bla ett självmål tror jag retar många danskar. Men det återstår två gruppspelsmatcher så än är det inte kört för Danmark.

Kolla vidare i min blogg. Bla så kan du läsa om vad jag tyckte om Kiss konserten igår och du har också chansen att se ett videoklipp från konserten.
Klicka HÄR

VG Politiken Aftonbladet Expressen Sydsvenskan DN SvD GP Telegraff.nl Skånskan

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://wehoudenvanoranje.blogspot.com/

tommy sa...

Jeg så denne kampen, og ble skuffet. Har sett videoer fra "gamle dager" da danskene vartet opp med festfotball. Første omgangen her var jo en slags oppvisning i forsvarsspill, hvilket aldri er moro å se på. Et slags "Drillos" på sitt verste. Andreomgangen var hverken fugl eller fisk. Men alt i alt var Nederland det beste laget, selv om jeg hadde forventet mer av dem også. Fasit i VM så langt: Bare ett lag har vist noe som likner toppfotball: Tyskland.