23 aug. 2010

Det är tur Time Out finns...

...så man fick skratta denna måndag. Det fick jag dessvärre inte efter HBKs match mot Malmö. MFF vann med 2-0 vilket var ganska rättvist. Visst hade HBK ett mål inne som korrekt blev avvinkat för offside o några ytterligare farliga chanser men det var ändå Malmö som var det förande laget. Jag tror att Malmö blir svårstoppade i jakten på SM-guldet. Just nu känns dom som mina favoriter även om HIF kan återta ledningen i serien på onsdag efter derbyt mot TFF.

HBK får däremot kämpa i uppförsbacke. Men trots att man ligger på kvalplats neråt så har man "bara" en poäng upp till AIK och "bara" sex poäng till Djurgården som ligger sexa. En mycket jämn Allsvenska alltså.

För HBK´s del väntar en ny hemmamatch på söndag då man gästas av formsvaga Kalmar FF. Det är en match som Halmstad bara måste vinna för att inte tappa mark.

Idag var det premiär igen för mitt favorit program Time Out. Det är så skönt att få sitta i soffan och bara skratta för det gjorde jag verkligen. Jag skrattade mest när Björn Hellberg hade sina utäggningar. Han är helt suverän.

Inga kommentarer: