18 aug. 2010

Mer regn....


Så här såg det ut när jag lämnade Dalby för en halvtimma sedan. Tunga regn moln över Malmö. Jag hann inte parkera bilen förrän regnet började ösa ner. Hoppas det inte blir så mycket som igår.

Igår spelades det ett nordisk möte i sista kvalomgången till Champions League. Rosenborg från Norge besegrade FC Köpenhamn med 2-1 och har en liten fördel inför returen i Köpenhamn på tisdag. Men samtidigt var FC´s reduceringsmål mycket viktigt eftersom mål på bortaplan räknas dubbelt och då skulle det i praktiken räcka med en 1-0 seger hemma för FC. För min egendel så spelar det egentligen ingen roll vilket av lagen som tar sig till CHampions League för jag kommer att hålla på dom ändå, men det hade varit rätt fräckt om FC tar sig dit för då finns möjligheten för mig att ta tåget till Köpenhamn för att se Champions League.

Igår sändes årets sista Allsång på SKansen och kanske var det också Anders Lundins sista som programledare. Visserligen har man sagt så efter alla avslutningar hitills så man vet ju inte.

upplagt med Iphone

Politiken Politiken Politiken Dagbladet

Inga kommentarer: