17 aug. 2010

Regn ställer till det i Skåne















Regn ställer åter igen till det i Skåne. När jag körde till jobbet vid halv åtta i morse så började det vräka ner och det samlades snabbt vatten på vägbanan. På många håll i södra Skåne så går man ut med varningar om att se till så att brunnarna är fria från löv så att vattnet kan rinna undan. Man varnar också främst på E65, Rv9 och Inre Ringvägen i Malmö om stora vatten massor.Även från Trelleborgs rapporteras det om många översvämningar.

Det har också kommit rapporter om att Danmark drabbats av översvämningar och där har man också fått stora problem med att råttor följer med regnmassorna. Läs mer här Regnområdet väntas ligga kvar ett bra tag och stora mängder väntas.

Bilden ovan tog jag på E6:an idag när jag var på väg till jobbet. (Kameran var fast i en hållare och inställd på att ta bilden automatiskt)

Har du bilder från ovädret så maila dom gärna till mig micke@mickedahl.se så publicerar jag dom här på bloggen. Som tack skriver jag ditt namn eller länkar till din hemsida/blogg.

Sydsvenskan Sydsvenskan Skånskan Skånskan HD Trelleborgs Allehanda Trelleborgs Allehanda KVP Kristianstadsbladet  SR Malmö SVT

Inga kommentarer: