8 aug. 2010

Semestern slut och ny förlust


Foto:Bildbyran

Idag är det min sista lediga dag innan det är dags att börja jobba igen. Vädret har varit kast hela dagen men jag har trots detta varit ute och provat fiskelyckan vid Rögle Dammar utan något bra resultat. Men jag passade på att göra en liten film om den fina miljön vid Rögle Dammar och jag lyckades även få med en fruktansvärt arg svan. Du kan se filmen längre ner i detta inlägg.

Det var inte bara i Dalby som det regnade idag utan nästa i hela landet. På Örjans Vall förvandlade regnet gräsplanen till en vattenpolo plan, igen. Och precis som förra året behärskade inte HBK underlaget utan förlorade idag mot Elfsborg med 1-3.

Matchen avgjordes ganska tidigt eftersom att Elfsborg ledde med 2-0 redan efter åtta minuter. I samband med Elfsborgs 2-0 mål skadade sig HBK´s målvakt Robin Malmqvist när han försökte jaga en boll som han missbedömt. Bollen rullade in i mål samtidigt som Robin gled in i målställningen och skadade sin rygg. HBK hade visserligen chansen att hänga med i matchen men tyvärr missade man en straff i slutet av första halvleken och en stund där efter gjorde Elfsborg istället 3-0. Elfsborg ska ha beröm för man lyckades behärska planen och man lyckades även spela en bra fotboll trots att man fick en spelare utvisad i samband med HBK´s straff.

Halmstad har det just nu mycket tufft och är inblandad i bottenstriden. Nu är det några dagars ledighet på grund av landskamp så nu finns tillfället för Lasse Jakobsson och CO att få tillbaka självförtroendet hos spelarna. Jag hoppas verkligen att HBK kan vända den onda trenden.

I torsdags var jag som du kunnat läsa i bloggen i Helsingborg och tittade på HIF-DIF. Även då gjorde jag en film och då dokumenterade jag minuterna innan match och spelarnas ingång. Du ser även detta klippet här i detta inlägg.

Nu när semestern är över så kommer mitt bloggande så sakteligande att återgå till det normala. Min serie med Youtube favoriter kommer att fortsätta under hela året.

Inga kommentarer: