3 aug. 2010

Vilken upplevelse det var


Då var jag hemma igen efter att ha varit i Eslöv och gjort ett tandemhopp på 4000 meters höjd. Jag måste säga att det var helt fantastiskt. Vilken känsla att "puttas" ut på den höjden och slå en volt för att sedan falla fritt i ca 50 sekunder innan fallskärmen löses ut. När jag var i luften kändes det tydligt när fallskärmen utlöstes men sedan när samma känsla uppstod igen blev jag lite fundersam.
När vi landat berättade min "pilot" att huvudskärmen inte utlöste som den skulle utan han fick släppa den och utlösa reservskärmen istället. Detta var bara andra gången det inträffade för honom och det var fotografens första gång. Snacka att jag blev nerövs efteråt. Jag är evigt tacksam att han inte berättade det för mig under turens gång.

Detta var en enorm upplevelse och jag kan varmt rekommendera det. Tack till min sambo som gav mig hoppet i present. Visst var jag skit nerövs innan men allt gick så snabbt så man lugnade sig rätt snabbt. Det blev ingen längre väntan.

Nedan finns en film som min son filmade och jag klippt ihop. Dock finns inget från själva hoppet. Det får jag på DVD fram över.

Inga kommentarer: