27 sep. 2010

Kniven på strupen

Ikväll är det åter igen dags för några mycket viktiga matcher i fotbollens allsvenska, och då tänker jag både på toppen och botten. Mitt Halmstad spelar en minsann viktig borta match i botten av Allsvenskan mot Gefle. En match som oroar mig mycket. HBK har denna säsongen visat att man har mycket svårt att vinna på bortaplan och även mycket svårt att vinna på konstgräs. Men någon gång ska det ju lossna och jag hoppas att det gör det idag. Tre poäng här gör att HBK får lite andrum och kan samla sig ytterligare för dom avslutande matcherna i serien. En förlust ikväll gör läget allt mer bekymmersamt.






Tabellen ovan visar hur det ser ut i nuläget och skulle HBK förlora så går Gefle upp på 26 samma poäng som HBK. En annan botten kollega AIK spelar ikväll mot Helsingborg. HIF måste vinna för att inte ge Malmö försprång i guldstriden och AIK måste vinna för att inte hamna under strecket. Visst är det spännande men så ska det ju vara. Får jag tippa tror jag faktiskt att Halmstad vinner med 2-1 och att Helsingborg vinner mot AIK. Men vi ska inte glömma att AIK brukar vara svårslagna på Råsunda så det blir inte bara att sätta ut skorna för Helsingborg.
Det blir en mycket spännande kväll framför tv, för mig i alla fall.

I morgon spelas en ny omgång i Champions League. Denna gången har vi två domarteam som är ute i hetluften.
Martin Hansson åker till Moskva för matchen FC Spartak Moskva - MSK Zilina med Henrik Andrén och Magnus Sjöblom som assisterande domare. Extra assisterande domare är Martin Ingvarsson och Magnus Ahlsén. Stefan Johannesson kommer att vara fjärde domare.


Team nummer två består av Jonas Eriksson som reser till Rom för matchen AS Roma - CFR 1907 Cluj. Jonas kommer assisteras av  Fredrik Nilsson och Mathias Klasenius som assisterande domare medan Daniel Stålhammar och Tobias Mattsson kommer att vara extra assisterande domare och Markus Strömbergsson är fjärde domare
Jag ösnkar teamen lycka till.

Inga kommentarer: