16 jan. 2011

Första matchen för mig i Lund

 Helgen har varit mycket händelserik så jag har inte haft så mycket tid åt att blogg men nu är det sen söndagskväll så jag har nu tagit lite tid åt att skriva ett par rader. I morgon är det dags för mitt första arbetspass som VM-volontär i Lund. Men redan idag var jag på plats i Färs och Frosta Sparbankarena för att titta på en match. Vi valde den sena matchen mellan Algeriet och Kroatien. Vi stannade under den första halvleken och fick då se en bra och spännande halvlek där Algeriet gav Kroatien en bra match. I paus stod det 11-11, men i den andra drog Kroatien i från rejält och vann den med hela 15-4 och då totalt 26-15.

I övrigt så blev det stora siffror i gårdagens matcher. Danmark vann med 39-30 över Rumänien, Serbien slog Australien med 35-18 och Tyskland vann med 38-18 över Bahrian.

Sverige släppte loss ordentligt i lördags när man utklassade Slovakien med hela 38-22. I morgon kväll blir det däremot tuffare för då ställs Sverige mot Sydkorea som har en vinst och en oavgjord i bagaget.

Våra grannländer Norge och Danmark spelar också imorgon. Norge förlorade under lördagen mot Ungern och är säker revanch sugna i matchen mot Österrike. Danmark får en mycket tuff match när man ska möta Serbien i Malmö.

Nedan ser du några bilder som jag tog idag under matchen mellan Algeriet och Kroatien.

Jag har skrivit fler inlägg efter det att detta skapats. Klicka här för att läsa.




Inga kommentarer: