30 jan. 2011

Förluster för både Sverige och Danmark


Foto: Dennis Theorin
Trots ett fullsatt Malmö Arena förlorade Sverige bronsmatchen i VM mot Spanien och Danmark finalen mot Spanien. Ingen lyckad dag för den nordiska handbollen alltså. Sverige ledde med 16-13 men Spanien gick upp till 19-16 och efter det kunde Sverige inte komma tillbaka. Spanien vann tillsist med 25-24.
Men vi ska inte glömma att det nog inte var många som trodde att Sverige skulle bli fyra i VM. Sveriges fjärde plats får räkna som en stor framgång. Detta ser bra ut för framtiden.

Danmarks final match mot Frankrike hade allt. Frankrike ledde fram och tillbaka i matchen och när en minut återstod ledde man med 30-29 men är bara sekunder återstod kvitterade Danmark och fixade fram en förlängning. Men i förlängningen gjorde Danmark ett par enkla misstag och Frankrike tog hem segern dem 37-35. Landin i det danska målet gjorde även i dag en kanon match men det räckte inte.Trots att det ett tag såg ut som att Danmark skulle ta sitt första VM-guld blev fallet inte så. Men Danmark har svarat för en kanon turnering och jag säger Grattis till silvret fast än Danskarna just nu är väldigt besvikna. Men när dom får lite distans till det hela tror jag att dom är riktigt nöjda.

Vill också passa på att skicka ett stort Grattis till Frankrike som återigen är världsmästare.

Nu kan vi lägga handbolls-VM 2011 till handlingarna och jag kommer i morgon ge min syn på turneringen här i bloggen.
Foto: Ulf Mohlin Fagerström

Här i min blogg har jag två räkneverk. En som funnits med sedan starten och en som kom till den 1 juni 2010. Den senare nådde ikväll upp till 20000 vilket innebär att så många besökare har varit på sidan vilket jag tycker är helt fantastiskt. Tack till alla er som läser min blogg. Totalt har bloggen haft 45991 besökare sedan starten den 20/7-2008!!!!!
 Aftonbladet Aftonbladet Expressen Expressen Expressen Politiken HD HD Sydsvenskan   
- upplagt med Iphone

Inga kommentarer: