4 feb. 2011

Dags för Melodifestivalen 2011

I morgon är det dags för den första av årets deltävlingar i Melodifestivalen. Premiären sker i Luleå och jag kommer att bänka mig framför tv, för var ska en Melodifestival nörd som jag annars vara. Jag har under eftermiddage lyssnat på små korta stycken av några låtar som tävlar i morgon men jag måste säga att jag är något besviken. Ingen av dom låtarna satte sig på min näthinna men det kan också vara positivt eftersom vissa låtar blir bättre när man hör dom mer än en gång.

I morgon tävlar Dilba, Swingfly, Jennys Silver, Jonas Matsson, Le Kid, Rasmus Viberg, Pernilla Andersson och Danny. Den sistnämnda framför den låten som jag tror mest på imorgon och är given att gå vidare. Sedan blir det svårare att tippa. Pernilla Anderssons sång, lät ungefär som alla dom andra som hon gjort men den har ändå en bra chans. Tippar att hon går till andra chansen.

Den låt som jag tror gör Danny sällskap till finalen tror jag blir Social Buterfly med Rasmus Viberg. Inte bara för att han är uppvuxen i Hjärup utan för Lund utan för att låten är rätt som klämcheck.
Bidrag nummer två som får tävla igen i andra chanser tror jag att Jenny Silver kommer att får göra. En låt som jag tror växer mer och mer när man hör den.

Nu återstår det att se om jag får rätt..... I morgon kl 22.00 vet vi svaret.

Inga kommentarer: