22 feb. 2011

FCK-Chelsea blir en höjdare

Parken i Köpenhamn som ikväll står i händelsernas centrum
Godmorgon bloggläsare. Klockan har passerat sju och jag är mitt i morgon bestyret men hinner skriva ett par rader om kvällens stora händelse inom fotobollsvärlden. För klockan 20.45 blåser domaren Björn Kuipers från Holland igång matchen i Champions League i Köpenhamn mellan FCK och Chelsea. En match där Chelsea på förhand få sägas som favoriter och är normalt sett bättre än FCK men laget är nere i en svacka och det tror jag FCK kan utnyttja.

FCK har överraskande tagit sig till åttondelsfinal och jag är helt övertygad om att dom kan fortsätta att skrälla i Champions League men då är det viktigt att man håller nollan i kväll på Parken och gärna vinner matchen. FC Köpenhamn har många tongivande spelare och det är extra kul som svensk när många av dom spelarna är just från Sverige. Spelar Johan WIland, Oscar Wendt och Mikael Antonsson på topp kan Chelsea få det svårt på ett fullsatt parken.

Men det är en annan spelare som kommer att stå i fokus ikväll och det är Jesper Grönkjear. Jesper har nämligen tidigare spelat i just Chelsea så för hans del är detta nog en mycket speciell match.

Vi får nu hoppas att danskarna går man ur huse och fyller Parken ikväll och ger FCK det stöd dom behöver för att skapa en ny skräll i Champions League. Jag har bestämt mig för att spela på 1-0 för FCK och hoppas verkligen att jag får rätt. Kan man bara hålla emot Chelsea den första kvarten så kan allt hända.

Kan du inte se matchen på plats så visas den på Viasat Fotboll (Sve & Nor) samt på TV3+ Danmark. Jag kommer vara en av tittarna.

Men det finns fler svenskar som är i hetluften i Champions Leagu i kväll. Kim Källströms Lyon möter Real Madrid på hemmaplan. En mycket tuff match för Lyon men visst har dom chansen. Det gäller nog ungefär samma sak för Lyon som för FCK nämligen att hålla nollan inför returen. Vill du se Kim Källströms Lyon visas den på TV10

Kolla gärna vidare i min blogg. Har snart skrivit 1600 inlägg. Klicka HÄR

Expressen  Expressen Aftonbladet Politiken Politiken Skånskan

Inga kommentarer: