20 feb. 2011

Fint väder och fotboll

Lunds BK-IS Halmia


Söndagen har bjudit på ett fantastiskt väder så i förmiddags så hade jag satt upp två alternativ. Antingen så skulle jag köra till Skrylle och ta en promenad i skogen eller så skulle jag köra till Lund och titta på fotboll. Eftersom fotboll är mitt största intresse blev det alternativ två.

När jag kom till Klostergårdens konstgräsplan skulle precis den andra halvleken börja i träningsmatchen mellan Lunds BK D och Kvarnby IK D. I den andra halvleken fick vi se ett markant övertag från LBK´s sida och när jag med tio minuter kvar gick in i ishallen för att värma mig och ta en kopp kaffe ledde Lund med klara 4-0. Jag lyckades inte få tag i något slut resultat när jag kom tillbaka men jag förstod att LBK vann.
                                    
Lunds BK-Kvarnby IK
Strax efter att dammatchen var slut skulle egentligen division 1 laget Lunds BK mött Linsdal men Smålandslaget hade svårt att få ihop lag och tvingades lämna återbud. Men LBK lyckades boka med en ny motståndare och det IS Halmia från Halmstad. ISH spelar i division 2 men kan bli aktuella för division 1 redan denna säsongen. Detta beror på hur det går i turerna med Örgrytes konkurs och uppflyttning av Qviding.

Halmia var något slitna när dom ankom till Lund eftersom dom igår spelade en match mot Varberg. Tufft med två matcher på två dagar och det syntes faktiskt i dagens match. Lund kontrollerade inledningen och tog ledningen efter ungefär tio minuters spel. Halmia kom visserligen in något i matchen i mitten av den första men dom saknade det lilla sista.

När 40 minuter var spelade lämnade jag arenan för det var riktigt kallt. Men jag fick rapporter efter matchen om att den slutade 3-0 till hemmalaget.

Inga kommentarer: