26 feb. 2011

Jag är besviken....

Och vad är jag då besviken över. Jo över vilka som tog sig vidare i Melodifestivalen. Jag fick visserligen rätt på att Nicke Borg skulle ta sig direkt till Globen(Sydsvenskan skriver att det är en skräll men det tycker inte jag) men sedan hade jag fel. Jag förstår inte hur Linda Bentzings låt överhuvudtaget kunde ta sig direkt till Globen. Jag vill jämföra Lindas låtar med Polisskolan. Först kommer nummer ett och sedan gör man uppföljare bara för att ettan gick bra. Nu tror du säkert att jag har något emot Linda men det vill jag understryka att jag INTE har. Hon är en fantastik artist men låten var usel. Men tydligen är jag ganska ensam om att tycka det eftersom den nu tog sig till final.

Sedan blev jag också besviken över att svenska folket röstade fram Linda Pritchard som en av två till andra chansen. Återigen är det en bra artist men åter en bedrövlig låt. Men jag får leva med det.

Tyvärr höll det inte hela vägen för Lasse Stefanz. Dom tog sig vidare till den andra omröstningen men sedan tog det slut. Men en femte plats i sin debut är väl inte fy skam. Men sedan är jag helt övertygad om att Lasse Stefanz låt kommer att spelas mycket i radio och då främst i P4.

Andra bidraget till andra chansen blev Love Generation. Ett helt okej val.

Nu har alla 32 bidragen presenterats och nästa vecka är det dags för andra chansen i Sundsvall.
Om jag ska summera dom fyra deltävlingarna så var det bäst startfält i Linköping och Malmö. Jag får också säga att det har varit många väldigt bra låtar men också en hel del botten napp.
Själva arrangemanget får godkänt. Man borde tagit bort vissa mellanspel så hade det blivit perfekt. Rickard och Marie som programledare har varit ett lyckat koncept tycker jag.

Dom senaste åren har vinnaren från Malmö vunnit hela Melodifestivalen... Innebär det att Nicke Borg eller Linda Bentzing vinner om två veckor... Vi får se... Tillsist: Visst är det en viss charm med melodifestivalen. Tror inte det finns något som så många har så mycket åsikter om... och jag är en av dom.

Vad tyckte du om kvällen deltävling.  HÄR kan du tycka till och även läsa vad andra tycker

Kolla vidare i min blogg här. Det du nu läser är mitt fjärde inlägg i dag.
Dagens inlägg: Melodifestivalen intar i Malmö ikväll * Halmstads nya målvakt storspelade * Fotboll en kall lördag *

Expressen Expressen Skånskan Sydsvenskan HD Aftonbladet SvD DN NSK Laholmstidning Ystads Allehanda Kristianstadsbladet GP BLT Aftonbladet Expressen Aftonbladet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Micke - jag håller med! Hur kan Linda Bengtzing röstas vidare till final år efter år. Håller däremot inte med om att hon är en fantastisk artist - det tycker inte jag. Hon har noll utstrålning, dålig klädsmak och hennes bensprattlande med kycklinggula stövlar gjorde mig helt sjösjuk i kväll. Texten var det värsta jag hört på länge. Nicke Borg tycker jag däremot var värd en finalplats i Globen. Han borde följts av de proffsiga tjejerna i Love Generation. Nu får vi hoppas att rätt låtar i andra chansen går vidare!

Anonym sa...

Ja jag förstår inte heller hur Bentzing kunde gå vidare. Hade gärna sett Love Generation i finalen. Hoppas dom tar sig vidare till finalen via andra chansen.

Anonym sa...

Jag håller inte med er. Jag tyckte det var helt rätt att Linda gick vidare. Vilken låt och vilken utstrålning hon har. Jag tror hon vinner hela tävlingen.