8 feb. 2011

Orkan vindar i Skåne i natt.

Då har jag precis kommit fram till mitt i arbete i Malmö och har under färden lyssnat på radion för att få mig en bild om hur natten varit i främst Skåne, och det har blåst rejält. Man har uppmätt orkan vindar på vissa håll i länet. Öresundsbron stängdes av vid elva tiden för all biltrafik och var stängd fram till morgonen. Just nu varnas vindkänsliga fordon från att köra över bron.

På Hanö mätte man upp vindhastigheter i klass med Stormen Gudrun nämligen 40 m/s.

Strömförsörjningen har också påverkats av stormen. I nuläget är över 21 000 utan ström bara i Skåne och många får vänta tills ikväll innan strömmen kommer tillbaka. Elbolagen har inter kunnat skickat ut några arbetare i natt pågrund av att det varit för stor risk för fallande träd.

Tågtrafiken har haft en tuff start på 2011 med anledningen av den mängd snö som fallit men har sakteliga börjat komma i normal fas igen. Men nattens väder har orsakat stora problem igen får tågen. Många tåglinjer står helt stilla idag pågrund av nedfallna träd och kontaktledningar.

För min vår egen del har vi klarats ut några biverkningar av ovädret men däremot märktes det tydligt igår när jag skulle sova att det var kraftiga vindra. För det knackade i vägar och fönster men så länge inget händer kan jag stå ut med det.

Har du några bilder från stormen så skicka dom gärna till mig på micke@mickedahl.se
Har du påverkats av ovädret? Skriv en kommentar HÄR
Kolla gärna vidare i bloggen HÄR.

Nu ska jag gå ur bilen och gå in och börja jobba.

Några av mina tidigare inlägg: Nu är ovädret här, Gratis fotboll på tis & ons, Ett gammalt urklipp, På besök i min gamla hemby, Historiskt ögonblick vid VM i Lund, Läkaren sa att hon var för ung att få cancer, Min morfar och Gitt Olsson, Vinslöv sörjer Holger.

Aftonbladet Aftonbladet HD HD HD Skånskan Skånskan Skånskan  NSK NSK Expressen Expressen Sydsvenskan Sydsvenskan TA YA YA Laholms Tidning Laholms Tidning Laholms Tidning SvD DN Kristianstadsbladet BLT BLT

Inga kommentarer: