23 feb. 2011

Spam-attack mot Sverige idag


När jag kollade min mail-box idag innehöll den ovantlig mycket skräppost så skallad "spam". Visserligen brukar det komma en hel del sådana mail men inte i den omfattningen som idag. Sedan när jag läste tidningarna på nätet och bland annat Aftonbladet blev jag varse att Sverige utsatts för en spam-attack och skräpmailen har under dagen ökat med över 400 procent. Man kan undra vilka det som egentligen sitter och kommer på idéen att bomba oss vanliga användare med en massa mail. Har dom inget annat för sig.
Ett bra tips för att "slippa" dessa mailen eller i alla fall få dom i Skräppost mappen är att ha ett bra epost-program kombinerat med ett bra antivirus program.

Sedan undrar jag om det verkligen finns någon som är så korkad så man går på och svarar på dessa mail som bland annat påstår att man vunnit pengar och fina priser. Svaret är nog ja, eftersom att spamtrafiken fortsätter....

Kolla vidare i min blogg. Fram tills idag har jag skrivit 1606 inlägg. Klicka här

Läs mer: Aftonbladet  



Inga kommentarer: