6 mars 2011

Årets andra match

Foto: Ingvar Andersson
Då har man klarat av årets andra träningsmatch. Även denna gick på "hemma plan" nämligen på Dalby IP. Nykomlingarna i söderettan för damer tog emot division två laget och regerande DM mästarna IF Limhamn/Bunkeflo. Till skillnad mot när jag dömde min första match för två veckor sedan så var det i dag ett fantastiskt väder med en strålande sol på himeln. Vi bjöd på en bra match med högt tempo och två trevliga lag. Matchen vanns med 3-2 av Limhamn/Bunkeflo. Jag vill passa på att tacka Ingvar Andersson för bilderna.

Jag var en aningen orolig innan matchen eftersom jag igår var på mina första pass av spinning och Powe styrka. Som intruktör hade jag min sambo som verkligen fick mig att jobba. Hon skötte passen suveränt och jag tyckte att jag skötte mig bra för att första gången. Nu åter till det som jag var orolig för. Det var nämligen så att jag använde muskler som normalt sett brukar få vila och spontant tänkte jag att jag kommer inte kunna röra mig innan match. Men jag kände mig ovanligt pigg bortsett från att jag var en aningen stel i ryggen.
Foto: Ingvar Andersson
Bilden ovan ser en aningen roligt ut men det finns en förklaring till den. Strax innan bilden togs kände jag på mig att det var en spelare bakom min rygg som rörde sig i riktning mot mig för att hinna bollen. Jag råkade komma för nära boll banan men ville förhindra att jag skulle trilla och då stannade jag upp. Tyvärr hann inte spelaren upptäcka att jag stannade och sprang in i ryggen mig. Nu klarade vi oss båda helskinnade ut situationen men bilden blev i alla fall rolig.

Nu ska jag gå och lägga mig och vila upp mig för jag känner på mig att träningsvärken från passen igår nog kommer i morgon
Foto: Ingvar Andersson
Du kan läsa mer om själva matchen här (damfotboll.com)

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej. Har Ingvar Andersson någon hemsida där han lägger ut matchbilder?

Micke Dahl sa...

Hej
Jag vet faktiskt inte. DÄremot vet jag att han lägger bilder på Södra Sandbys hemsida och www.damfotboll.com

MVH

Micke