11 mars 2011

Erik Saade vinner melodifestivalen...

...om expertisen och vadslagarna får bestämma men jag är inte så säker. Visst är låten bra och han tillhör en av favoriterna men inför årets final har man gjort offentligt att tittarnas röster inte har lika stor betydelse som tidigare. Den internationella juryns röstande betyder mest och dom kommer redan idag under genrepet att lägga sina röster. Så det gäller för artisterna att skärpa sig redan till genrepet i Globen ikväll.

Förhandssnacket har ju gått om att Saade och Danny ska slåss om segern och jag håller med om att dom kommer att vara med i toppen. Men jag tror faktiskt att Sara Varga och Spring för livet har en god chans att vinna och även Nicke Borg. Sedan håller jag också Sanna Nielsen bland mina favoriter och det är inte bara för att vi är från samma del av Skåne utan för att jag tycker att det är en förbannat bra låt och att Sanna är en fantastiskt artist.

Övriga låtar och artister där. Vilken som helst får vinna bara inte Linda Bentzing gör det. Skulle Linda motförmodan göra det lovar jag att på måndag 17.00 springa naken runt kvarteret hemma i Dalby. Det är som jag skrivit tidigare här i bloggen att jag gillar Linda som artist men däremot så tycker jag att låten är fruktansvärt dålig. Den låter som alla hennes tidigare bidrag och det är inget vi kan skicka till Tyskland. Jo det kan vi visserligen göra om vi vill bli sist.

En sak som ska bli intressant i morgon är att se hur Swinglfys Me and my drum kommer att tas emot av den internationella juryn. Kanske en låt som slår i Europa.

Nu återstår den sedvanliga tippningen som jag gör rätt ur mitt hjärta och den skiljer sig lite från vad jag preci skrivit, Jag tror (vill) att Nicke Borg vinner, Erik Saade tvåa, Sara Varga blir trea och Sanna Nielsen blir fyra. Men innerst inne hoppas jag på Sanna :).

Expressen Expressen Aftonbladet Aftonbladet SVD

Inga kommentarer: